فایل ورد مقاله توسعه گردشگري ايران در گرو خلاقيت

لینک دانلود

فایل ورد مقاله توسعه گردشگري ايران در گرو خلاقيت دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد مقاله توسعه گردشگري ايران در گرو خلاقيت کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد مقاله توسعه گردشگري ايران در گرو خلاقيت،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد مقاله توسعه گردشگري ايران در گرو خلاقيت :


محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت، کارآفرینی و توسعه اقتصادی
تعداد صفحات:21
نویسنده(ها):
داریوش نعمتی – کارشناسی ارشد پژوهش علوم اجتماعی دانشگاه آزاد رودهن و ایرانگرد
نسیم نعمتی – دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی توسعه توریسم، دانشگاه غیرانتفاعی باختر ایلام

چکیده:
گردشگری مجموعه تغییرات مکانی انسانها و فعالیتهایی منتج از آن تعریف شده است. خلاقیت، پیدایی و تولید ایده، اندیشه و فکری نو و البته نوآوری، عملی ساختن آن ایده و فکر است. امروزه خلاقیت محور تحصیلات مدرسه ای تا دانشگاه، کارآفرینی، تولیدات صنعتی و همه چیز است. نسل اول یعنی «گردشگری ساحل» (سفر اوقات فراغت و استراحت) و نسل دوم یا گردشگری فرهنگی (متمایل به فرهنگ و موزه ها) اکنور در حال انقراض هستند. خلاقیت در واقع نسل واپسین گردشگری نیز آمیخته با خلاقیت شده و ادبیات نوینی به این صنعت وارد کرده است. «گردشگری خلاق» با شعار «موزه های کمتر، میدان های بیشتر» بر انجام فعالیت های تجربی و تعامل عمیق تر با زندگی واقعی فرهنگی در شهرها تمرکز می کند. خلاقیت به شهر مقصد گردشگری اجازه میدهد تا مزایای رقابتی نسبت به جاهای دیگر پیدا کند. محصولات خلاقانه، کارآفرینها و افرادی را از بخشهای فرهنگی جذب نماید. این شیوه ی گردشگری، به گردشگر خلاق امکان می دهد با «درستگاری» در محیط پیرامون خود و ادراک عمقی، عاطفی و عملی، اتمسفر مقصد را با ادراک همدلانه لمس نماید. لذا می توان تعبیر «گردشگری پژوهشی» را برای گردشگری خلاق به کار برد. در گردشگری خلاق باید گردشگر را به مثابه ی یک شهروند قلمداد کرد و واژه ی «گردشگر – شهروند» را تعریف نمود. گردشگری خلاق، به دلیل رابطه ی دوطرفه ای که بین تولیدکننده و مصرف کننده می گذارد، یک معنای افزایش سرمایه اجتماعی و عقلانی است، هم برای گردشگر و هم برای ارائه دهندگان محلی. توسعه دغدغه و نیاز امروزین جوامع است. شومپیتر، آن را تغییرات زندگی اقتصادی در اثر عوامل درونزا که عمدتاً ابداع و ابتکار را در برمیگیرد، میداند. روش این پژوهش با توجه به ماهیت مسئله مورد مطالعه، و نیاز به دادههای متنوع کمی و کیفی، روش توصیفی – تحلیلی است و از روش اسنادی برای کسب اطلاعات، استفاده شده است. 34 شهر در سراسر جهان و در هفت رشته خلاق عضو شبکه شهرهای گردشگری خلاق و جذب کننده «گردشگر – شهروندان» هستند. جوان ترین شهرهای گردشگری خلاق جئونجو در کره، پکن در پین و نورویچ در انگلستان هستند که در سال 2012 به این جرگه پیوسته اند.

توضیحات بیشتر